فواید آلوئه‌ورا و موارد استفاده آن برای پوست
آلوئه‌ورا

فواید آلوئه‌ورا و موارد استفاده آن برای پوست

استفاده از آلوئه‌وراآلوئه‌ورا یکی از پرمصرف‌ترین داروی گیاهی برای درمان بیماری‌های موضعی پوست است. این به این دلیل است که اجزای ژل مانند این گیاه به عنوان درمان کننده زخم، بهبود پوست و همینطور جزئی شناخته شده در محصولات آرایشی و بهداشتی است. در واقع، ممکن است در گذشته حتی از آلوئه برای آفتاب سوختگی، بریدگی های جزئی یا ساییدگی های کوچک استفاده کرده باشید. علیرغم قدرت شفابخشی آن، ممکن است از خود بپرسید که آیا استفاده از آن برای صورت شما بی خطر است یا خیر. به طور کلی، پاسخ مثبت است. هنگامی که آلوئه ورا به درستی استفاده شود، می‌تواند به انواع یک درمان فوق العاده برای بسیاری از بیماری‌های پوستی شما باشد.

فواید آلوئه‌ورا برای پوست

سوختگی

        1. آفتاب سوختگی: در حالی که آلوئه ورا به تسکین آفتاب سوختگی کمک می کند، تحقیقات منبع مورد اعتماد نشان می‌دهد که این روش موثری برای جلوگیری از آفتاب سوختگی نیست، بنابراین مطمئن شوید که هر روز از محافظ در برابر آفتاب استفاده کنید!
        2. بریدگی های کوچک: اگر دست خود را زیاد می‌برید مث بریدگی با کاغذ یا با چاقو زمان میوه پوست کندن، به جای الکل و بتادین، آلوئه ورا را امتحان کنید. ساختار مولکولی آن به بهبود سریع زخم ها کمک می‌کند و با تقویت کلاژن و مبارزه با باکتری ها، جای زخم را به حداقل می‌رساند. برای درمان؛ حداکثر سه بار در روز استفاده شود.شربت آلوئه‌ورا
        3. خشکی پوست: ژل آلوئه‌ورا به راحتی جذب می‌شود و برای پوست های چرب ایده آل است. با این حال، می‌تواند به درمان خشکی پوست نیز کمک کند. پس از حمام کردن، مرطوب کننده معمولی خود را با آلوئه ورا عوض کنید تا رطوبت را در پوست خود احساس کنید.
        4. سرمازدگی: سرمازدگی یک بیماری جدی است که نیاز به درمان فوری پزشکی دارد. در حالی که ژل آلوئه ورا از گذشته به عنوان یک درمان سرمازدگی استفاده می‌شده است، قبل از امتحان کردن، ابتدا از پزشک خود سوال کنید.
        5. تبخال: بر خلاف آفت دهان، تبخال در قسمت بیرونی دهان ایجاد می‌شود. آلوئه ورا به درمان ویروس تبخال که عامل اصلی تبخال نیز هست کمک می‌کند. برای درمان؛ مقدار کمی از ژل را دو بار در روز روی زخم لب خود بمالید تا زمانی که از بین برود.
        6. آکنه التهابی: با توجه به اثرات ضد التهابی آلوئه ورا، این ژل ممکن است به درمان اشکال التهابی آکنه مانند جوش‌ها و ندول‌ها کمک کند. برای درمان؛ ژل را با یک گوش پاک کن به طور مستقیم روی جوش ها سه بار در روز بمالید.
        7. اگزما: اثرات مرطوب کنندگی آلوئه ورا به کاهش خشکی و خارش پوست مرتبط با اگزما کمک می‌کند. همچنین به کاهش درماتیت سبورئیک کمک می‌کند.
        8. پسوریازیس: آلوئه ورا ممکن است به کاهش التهاب و خارش ناشی از پسوریازیس کمک کند. برای نتیجه بهتر، ژل آلوئه ورا را دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده پوست بمالید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا